Începând din februarie, retailerul de îmbrăcăminte H&M derulează o amplă campanie de reciclare a hainelor vechi, prin care oferă clienților câte un voucher pentru fiecare sacoșă de îmbrăcăminte pe care o donează companiei.
Campania H&M a început deja în Marea Britanie și Irlanda, unde clienții care aduc câte o sacoșă de haine vechi, indiferent de marcă, primesc un voucher în valoare de cinci euro, respectiv lire, pentru a-și cumpăra altele noi din magazinele retailerului suedez, potrivit Daily Mail, citat de Ziarul Financiar.
O persoană poate aduce cel mult două sacoșe de haine pe zi, indiferent de brand sau vechime. Fiecare voucher primit poate fi folosit în magazinele H&M timp de șase luni de la data emiterii lui, însă reducerea aplicată în baza lui se face doar la cumpărăturile de minimum 30 de euro, respectiv lire.
PLUS: H&M face schimbări care îi interesează pe toți cumpărătorii!
PLUS: Ce se ascunde în spatele magazinelor unde se vând cele mai dorite produse
Campania de colectare de haine vechi se va derula și în alte magazine H&M din întreaga lume, și în cele din România, unde valoarea ar fi de 25 de lei.
Hainele strânse de H&M vor fi preluate apoi de partenerul retailerului, I:Collect, care le va duce la o fabrică din Germania, unde materialele lor ar putea fi folosite pentru realizarea altor haine, ar putea deveni cârpe sau ar putea fi folosite în industria auto.
Potrivit H&M, prezent pe piața românească cu 22 de magazine, anual tone de textile sunt aruncate, deși 95% dintre haine ar putea fi refolosite.